onsdag den 6. marts 2013

Der var 1,2,3,4,5 der var 6.



Ikke på cykeltur men 6 stk. jersey bluser til lillemanden. Jeg havde klippet 6 bluser i samme mønster. (Hensigten var lidt, at jeg da for pokker, når jeg nåede den sidste, kunne finde ud af at lave en der så nognelunde ud). Og hvis jeg selv skal sige det, så er de sidste blevet ganske fine.
Jeg skulle først lige finde ud af at lave lukningen ordentlig, altså der hvor trykknapperne sidder, så var det oplægningen der skulle fikses, og så var det ribben der skulle tilpasses, men nu synes jeg at jeg har nogenlunde styr på i hvert fald det mønster.

Til oplægningen brugte jeg dette fif, det kan klar anbefales.

Bluserne er ikke helt færdige, for de mangler at få monteret trykknapper. For de fine nye knapper der blev sendt helt fra Thailand, mangler alle bagstykkerne. Så nu må jeg vente på at de kommer, før bluserne kan blive 100 % færdige.

Her er de seks trøjer, beklager på forhånd de mange billeder.

 




 
Så er der jo også alle pige jersey stofferne der skal gøres lidt ved... Hmm må lige se hvornår der bliver tid (læs lyst) til det også.
 
 

6 kommentarer:

  1. Hold nu op nogle fine bluser du har fået syet :)
    Kh Lena

    SvarSlet
  2. Hej Lena. Tak skal du have. Jeg er glad for, at jeg har fundet nogle steder på nettet, hvor man virkelig kan købe noget lækkert jersey stof, for det er jo det der gør hele forskellen.
    Kh Maria

    SvarSlet
  3. De er flotte - hvor handler du stof?

    SvarSlet
    Svar
    1. Stoffet er fra tre forskellige steder:
      Stof og stil, fra http://www.liandlo.com/ og fra http://www.malika-rosa.dk/shop/frontpage.html. Det er desværre ikke helt billigt det jersey, men særligt dem fra liandlo.com er virkelig af god kvalitet.
      Mvh Maria

      Slet
  4. Hvor er de bare flotte :)
    Har du syet dem på symaskinen eller brugt din overlocker?
    God dag
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  5. Tak skal du have :) Disse er syet på en kompination af dem begge. Da jeg lavede disse havde jeg kun en gammel overlocker, så der var jeg nødt til at sy alle delene sammen. Når jeg skal lave flere vil jeg helt klart lave det mest af arbejdet på min nye overlocker. For så er der meget tid at spare.

    SvarSlet