lørdag den 2. august 2014

Havens lækkerier


Vi elsker vores have. Mindre kan ikke gøre det. Vi elsker vores have - og vi elsker udeliv. Det er så skønt at have en have når man har børn. Og vi har en børnehave.
En af de ting jeg sætter størst pris på ved haven er, at børnene kan se og mærke hvor frygt og grønt kommer fra.
Da vi købte vores hus, var der ikke plantet en eneste buks eller en eneste blomst, tril trods for at vores hus er fra 1923. Så vi har selv måtte plante alt. Men nu efter vi har boet har i næsten 7 år (jeg bruger ofte undskyldningen "vi er lige flyttet ind", med reference til alt vores rod, men den går vist ikke rigtig længere). Men nu er der virkelig begyndt at være rigtig mange buske, og dem alle med bær.
De er plantet så børnene kan plukke lige som de har lyst til, og de spiser af det hele med stor glæde.
Dette var denne morgens høst. Og vi har endda en jordbær plante der nu giver af anden omgang??

Victor hjælper med at plukke solbær


Liva plukker solbær og ribs
Vores fantastiske tornfrie brombærbusk


Brombær på 4-5 cm. i hundredevis

Morgenens høst af brombær, på min fine fødselsdagsgave fra min bror og søster 

Hvad børnene og jeg plukkede af brombær her til morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar