torsdag den 24. december 2015

Rigtig glædelig jul



Jeg vil gerne ønske alle en rigtig glædelig jul. Julen er en dejlig tid, glædens tid, men også en lidt sørgelig tid. Jeg tænker tilbage på de personer der mangler i rundkredsen rundt om juletræet, men glædes ved dem, der er der.

I år skal jeg være en del af en anden rundkreds end jeg plejer. Jeg har i de første 32 år af mit liv, kun holdt jul med min mor og far (mine bedste forældre, da de levede), min lillebror og lillesøster og så selvfølgelig med mine børn. Det har været nogle fantastiske juleaftener, og helt inde i hjertet er det også de mennesker jeg aller helst vil holde jul med.
Men i år bliver det en noget større rundkreds, jeg skal nemlig holde jul med min kæreste (gennem 10 år) og hans familie. Der er langt flere mennesker og også et par ekstra børn, og jeg ved at det bliver en dejlig jul, dog alligevel anderledes.
Min ældste pige skal holde jul med sin far, og en "helt rigtig jul", bliver det altså aldrig når hun ikke er med. Men jeg er sikker på, at selv om det bliver en anderledes aften end det plejer, skal den nok blive god.
Men jeg kommer til at savne min "egen familie" og min dejlige datter.

Jeg håber at I alle får en dejlig jul - og en del af en rundkreds om et juletræ, med dem i holder af.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar