søndag den 1. december 2013

En helt ny hverdag...

Det er tiden med ungerne jeg kommer til at savne mest

En lang periode på barsel er nu slut, og den virkelige verden banker på døren. Jeg har været hjemme de sidste 3½ år, da vi har fået to børn meget tæt på hinanden, og jeg ikke nåede tilbage på arbejdsmarkedet i mellem de to. Der ud over har vi prioriteret, at jeg gik hjemme med børnene indtil de var omkring 1½ år.

Det har været en fantastisk tid og jeg har nydt hver en dag med børnene. Jeg er Mor med meget stort M, og jeg har det aller bedst når jeg er sammen med mine børn. Jeg har ikke en eneste dag kedet mig eller ønsket at være tilbage på arbejdsmarkedet - ikke fordi at jeg er arbejdsky, blot fordi jeg har nydt min barsel til fulde.

Men nu er det slut, på mandag d. 2 december skal jeg starte på arbejde. Jeg er skolelærer og har fået et job på en af de nærliggende skole. Jeg er rigtig glad for, at jeg har fået netop det job. Men det er alligevel med blandede følelser, at jeg skal sige farvel til tiden hjemme med børnene.

Det gør det ikke lettere at min lille dreng hader at gå i vuggestue, han har gået der i 5 uger, og han græder al tiden han er der. De sidste par dage, er det dog gået væsentlig bedre, så jeg håber, at det er tegn på at han snart trives i de nye rammer.

Jeg kan allerede sige nu, inden at jeg overhoved er startet, godt at det snart er juleferie, og jeg igen skal være sammen med mine børn hele dagen lang.

3 kommentarer:

  1. Held og lykke søde, puha det må være en drøj omgang at komme ud af starthullerne igen, men fantastisk at du har haft muligheden for at være hjemme ved familien i så længe :)

    SvarSlet
  2. Puuuha, sikke en omvæltning :-((( Kan virkelig godt forstå dig -- jeg var virkelig grædefærdig, da min 8 måneders barsel sluttede....min mand havde efterfølgende 12 uger (heldigvis - for så var der da stadig nogen "kendte" hjemme hos Bettefisen, der først startede i vuggestue, da han var 11 mdr)...jeg skulle starte i nyt job (da jeg ikke ønskede at vende tilbage til min gamle stilling), og jeg havde virkelig svært ved det hele. Nøj, hvor jeg har GRÆDT og HYLET på vej til arbejde. Heldigvis kører det hele godt nu - selvom jeg da uden tvivl hellere ville være hjemmegående husmor, så er det nok en drøm, der først bliver realiseret, hvis jeg vinder en stor gevinst i lotto!

    Håber inderligt at din bette purk snart falder godt til i vuggestuen - føler med dig - og håber det hele kommer til at gå godt meget snart :-)

    KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Tillykke med det nye job :-) Håber at du bliver glad for det med tiden.

      Slet